(Ne)pakeliamo nerimo gniaužtuose

Nežinau, kaip jums, bet man nerimas yra viena nemylimiausių emocijų. Jei pyktis, liūdesys, net neviltis atrodo „prisijaukinami“ ir kartais netgi gražūs ir reikalingi jausmai, tai nerimą norisi tuoj pat vyti iš savo minčių ir kūno. Deja, nerimas yra tiek natūrali ir dažna žmonių emocija, kad jos visiškai išvengti pavyktų nebent užmigus dvidešimčiai metų miegančiosios gražuolės … Skaityti daugiau

8 savaičių mindfulness grįstos kognityvinės elgesio terapijos grupė „Laikas sau“

  Kviečiame registruotis ir dalyvauti dėmesingu įsisąmoninimu (angl. mindfulness) grįstos kognityvinės elgesio terapijos (MBCT) programoje. Programa vyks  per nuotolį, internetu, ir truks 8 savaites. MBCT susideda iš kognityvinė elgesio terapijos, praturtintos dėmesingo įsisąmoninimo (angl., mindfulness) technikomis. Kognityvinės elgesio terapijos praktikos padeda atpažinti savo mintis ir įvykių interpretacijas, jų ryšį su jausmais, o mindfulness praktikos mažina automatinį … Skaityti daugiau

Atviri grupiniai užsiėmimai “Susidraugaukime su mindfulness”

Kviečiame registruotis ir dalyvauti atviruose grupiniuose dėmesingo įsisąmoninimo (angl. mindfulness) užsiėmimuose. Užsiėmimai skirti visiems, kas nori susipažinti su mindfulness praktikomis, taip pat tiems, kas jau praktikuoja ir nori palaikyti dėmesingo įsisąmoninimo įgūdžius grupėje bendraminčių. Dėmesingas įsisąmoninimas (angl., mindfulness) – tai sąmoningumas, kuris atsiranda tikslingai, be vertinimų  kreipiant savo dėmesį į esamą momentą. Mindfulness praktikos padeda … Skaityti daugiau

Mokymai psichologams “KET grįstos technikos darbui su vaikų nerimu” (kovo 9 d.)

Mokyklinio amžiaus vaikai susiduria su pačiomis įvairiausiomis baimėmis: pradedant kontroliniais darbais ir atsakinėjimu per pamokas, baigiant tamsa, atsiskyrimu nuo tėvų ir mirtimi. Iki tam tikro lygio tos baimės yra natūralios ir su jomis susiduria kone kiekvienas vaikas. Tačiau kartais vaikų nerimas tampa toks stiprus, kad sutrinka jų kasdienis funkcionavimas. Tyrimų duomenimis, su įvairiais nerimo sutrikimais … Skaityti daugiau

Mokymai specialistams „Kognityvine elgesio terapija (KET) grįstos technikos darbui su vaikų nerimu“

Mokyklinio amžiaus vaikai susiduria su pačiomis įvairiausiomis baimėmis: pradedant kontroliniais darbais ir atsakinėjimu per pamokas, baigiant tamsa, atsiskyrimu nuo tėvų ir mirtimi. Iki tam tikro lygio tos baimės yra natūralios ir su jomis susiduria kone kiekvienas vaikas. Tačiau kartais vaikų nerimas tampa toks stiprus, kad sutrinka jų kasdienis funkcionavimas. Tyrimų duomenimis, su įvairiais nerimo sutrikimais … Skaityti daugiau

Vaikas – būsimas pirmokas. Kaip tėvai gali padėti vaikui pasiruošti mokyklai?

Pasirengimas mokyklai gali būti daug iššūkių keliantis laikotarpis tiek vaikams, tiek tėvams. Net jei vaikas paprastai yra pakankamai lankstus ir gebantis prisitaikyti, pasikeitimai gali gąsdinti ir kelti nerimą: nepažįstami vaikai, naujos taisyklės ir visai kitokia rutina nei einant į darželį, nežinomybė, ar „gera“ bus mokytoja, – visa tai gali tapti nemenku streso šaltiniu ir būsimam … Skaityti daugiau

Vengimas: kada tai tampa problema

Vengimas yra tokia įveikos strategija, kai žmogus renkasi kažką daryti ar nedaryti siekdamas išvengti tam tikrų nemalonių minčių, jausmų ar fizinių pojūčių. Pavyzdžiui, žmogus gali kiek įmanydamas stengtis išvengti nemalonaus pokalbio įsivaizduodamas, kad „susimaus“, išraudonuos ir neturės ką pasakyti; vedamas baimės skristi lėktuvu asmuo gali veikiau pasirinkti atostogauti važiuoti dvi dienas automobiliu; apkūni mergina gali … Skaityti daugiau

Mamų nerimas ir vaikų dėmesio sunkumai

Dažnai sakoma: ramūs tėvai-ramūs vaikai. Tyrimai rodo, kad tėvų nerimas iš tiesų gali turėti įtakos vaikų sunkumams. Pavyzdžiui, A. M. Clavarino su bendraautoriais (2010) siekė išsiaiškinti, ar mamų nerimas nėštumo metu ar po nėštumo siejasi su jų vaikų dėmesio sunkumais. Autoriai atliko longitudinį tyrimą, kurio metu vykdė mamų apklausą dar nėštumo metu, 3-5 d., 6 … Skaityti daugiau

Apie emocijas

Ar kada nors bandėte suskaičiuoti, kiek emocijų gebate jausti (ar įvardinti)? Kiek jausmų išgyvenate per dieną? O kiek ir kokių nuotaikų atpažįstate kituose? Emocija – tai sudėtinga reakcija, kuria individas stengiasi naudoti tvarkantis su asmeniškai svarbiu dalyku ar įvykiu. Emocijas sudaro fiziologinė (organizme vykstantys pokyčiai), pažintinė (su emocijomis susiję pažintiniai procesai – mintys, prisiminimai, savo … Skaityti daugiau

Apie vaikų nerimą

Neretas vaikas susiduria su baimę, nerimą, stresą keliančiomis situacijomis. Vaikai šias emocijas išgyvena skirtingai. Vienas nesunkiai gali pradėti lankyti mokyklą ir be didesnių pastangų rinkti gerus pažymius, o kitam konkurencija mokykloje atrodo tokia bauginanti, kad net pamačius mokyklinį autobusą, privažiuojantį prie stotelės, jam gali pradėti raižyti pilvą ir mausti galvą. Baimė – tai viena pagrindinių … Skaityti daugiau