• Kristina Paradnikė
    Nežinau, kaip jums, bet man nerimas yra viena nemylimiausių emocijų. Jei pyktis, liūdesys, net neviltis atrodo „prisijaukinami“ ir kartais netgi gražūs ir reikalingi jausmai, tai nerimą norisi tuoj pat vyti iš savo minčių ir kūno. Deja, nerimas yra tiek natūrali ir dažna žmonių emocija, kad jos visiškai išvengti pavyktų nebent užmigus dvidešimčiai metų miegančiosios gražuolės ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Didžiausias iššūkis yra ne atsidurti santykiuose, o juos išlaikyti sveikus, stabilius ir darnius. Meilė, abipusė pagarba, prisirišimas, pasitikėjimas, vienas kito palaikymas, rūpinimasis vienas kitu, ištikimybė, emocinis ir fizinis artumas yra būtini sveikiems santykiams. Tačiau kiekvienuose santykiuose pasitaiko ne tik pakilimų, bet ir nuokalnių, ne tik „drugelių pilve“, bet ir konfliktų, ne tik mėnulį siekiančių jausmų, ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
      Kviečiame registruotis ir dalyvauti dėmesingu įsisąmoninimu (angl. mindfulness) grįstos kognityvinės elgesio terapijos (MBCT) programoje. Programa vyks  per nuotolį, internetu, ir truks 8 savaites. MBCT susideda iš kognityvinė elgesio terapijos, praturtintos dėmesingo įsisąmoninimo (angl., mindfulness) technikomis. Kognityvinės elgesio terapijos praktikos padeda atpažinti savo mintis ir įvykių interpretacijas, jų ryšį su jausmais, o mindfulness praktikos mažina automatinį ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Galėtų atrodyti, kad perfekcionizmas – labai pozityvus, motyvuojantis tobulėti ir stengtis reiškinys. Maža to, kartais net įsivaizduojama, kad perfekcionizmas – tai buvimas „super tobulu“, pačiu išmintingiausiu, efektyviausiu, patraukliausiu ir kitokiu „…-iausiu“ asmeniu. Deja, perfekcionizmas dažniausiai yra labai sekinantis, atima daug jėgų ir veda tiesiai į stresą, įtampą, perdegimą. Psichologai perfekcionizmą apibrėžia kaip nesiliaujantį siekį atitikti ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Mokytojo darbas yra prasmingas, bet nelengvas: šalia ruošimosi pamokoms streso ir intensyvaus darbo krūvio taip pat neretai tenka įsitraukti į „karą“ su klasės mokiniais. Kas nedaro namų darbų, kas nesiklauso, kas nepasirodo pamokose, kas perdėtai drovus, o kas perdėtai aktyvus ar net agresyvus… o kartais nutinka taip, kad klasėje sudėtingesnių, emocinių ir elgesio sunkumų turinčių, ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Kviečiame 7-12 m. vaikų tėvus, globėjus, senelius ir kitus vaiką prižiūrinčius asmenis į užsiėmimus, skirtus norintiems geriau pažinti ir suprasti vaikus, sustiprinti pozityvų ryšį su savo atžalomis, ugdyti savo tėvystės įgūdžius. Kiekvieno užsiėmimo metu gvildensime vis kitą su tėvyste susijusią temą ir ieškosime atsakymų į klausimus, kodėl vaikai elgiasi vienaip arba kitaip? Kaip stiprinti vaiko savarankiškumą? ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Pyktis yra gyvenimo dalis – tiek pat kaip ir džiaugsmas, baimė, laimė ar kitos emocijos. Nuo pykčio „neapsaugotas“ nei vienas: nors ir skirtingu intensyvumu ar dėl skirtingų priežasčių, bet pyktį jaučia visi, o pirmosios jo apraiškos pasirodo labai anksti, dar kūdikystėje. Tačiau nors pyktis yra natūrali žmogaus asmenybės dalis, neretai žmonėms jis sukelia sunkumų. Dėl ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Mindfulness is a tool which helps people to manage their mental health and gain more enjoyment in life from awareness of the given moment.  It involves making a special effort to give your full attention to what is happening in your body, your mind, in your surroundings. Mindfulness describes a way of approaching our thoughts ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Kviečiame registruotis ir dalyvauti atviruose grupiniuose dėmesingo įsisąmoninimo (angl. mindfulness) užsiėmimuose. Užsiėmimai skirti visiems, kas nori susipažinti su mindfulness praktikomis, taip pat tiems, kas jau praktikuoja ir nori palaikyti dėmesingo įsisąmoninimo įgūdžius grupėje bendraminčių. Dėmesingas įsisąmoninimas (angl., mindfulness) – tai sąmoningumas, kuris atsiranda tikslingai, be vertinimų  kreipiant savo dėmesį į esamą momentą. Mindfulness praktikos padeda ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Kiekvienam žmogui vienu ar kitu gyvenimo tarpsniu iškyla savo egzistencijos prasmės apmąstymų: kas aš esu, ką aš darau, kur aš einu, kodėl aš čia esu, kam aš čia esu, kokia viso to prasmė? Dalis žmonių šiuos klausimus priima kaip natūralią savo egzistencijos dalį ir, beieškodami savęs ir savo vietos gyvenime,  „suranda“ save. Deja, dalį žmonių ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Mokyklinio amžiaus vaikai susiduria su pačiomis įvairiausiomis baimėmis: pradedant kontroliniais darbais ir atsakinėjimu per pamokas, baigiant tamsa, atsiskyrimu nuo tėvų ir mirtimi. Iki tam tikro lygio tos baimės yra natūralios ir su jomis susiduria kone kiekvienas vaikas. Tačiau kartais vaikų nerimas tampa toks stiprus, kad sutrinka jų kasdienis funkcionavimas. Tyrimų duomenimis, su įvairiais nerimo sutrikimais ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Žemėje tikrai yra egoistų, egocentrikų, daugiau ar mažiau piktybinių išnaudotojų, kurie jaučia, kad nusipelnė daugiau nei kiti ir nuolat gražiuoju ar negražiuoju reikalauja kitų patarnavimo. Tikrai nereikėtų toli ieškoti žmonių, kurie ne tik paprašo nusirašyti namų darbus, bet ir paprašo tuos namų darbus padaryti už juos į jų sąsiuvinį. Būtų labai paprasta tokius prašytojus linčiuoti, ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Kviečiame 4-13 m. vaikų tėvus (įtėvius, globėjus) į efektyvios tėvystės įgūdžių lavinimo užsiėmimus. Užsiėmimų tikslai – stiprinti tėvystės įgūdžius bei empatiško bendravimo su vaikais gebėjimus, palaikyti tėvus kasdieniuose vaikų auklėjimo iššūkiuose, taip pat padėti tėvams kurti palankią ir nesmurtinę atmosferą namuose. Užsiėmimų programa sudaryta Paramos vaikams centro specialistų remiantis keturiomis prielaidomis: Pagrindiniai vaiko poreikiai yra priklausyti ir ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Mokyklinio amžiaus vaikai susiduria su pačiomis įvairiausiomis baimėmis: pradedant kontroliniais darbais ir atsakinėjimu per pamokas, baigiant tamsa, atsiskyrimu nuo tėvų ir mirtimi. Iki tam tikro lygio tos baimės yra natūralios ir su jomis susiduria kone kiekvienas vaikas. Tačiau kartais vaikų nerimas tampa toks stiprus, kad sutrinka jų kasdienis funkcionavimas. Tyrimų duomenimis, su įvairiais nerimo sutrikimais ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Regis, meilė vienokia ar kitokia forma yra visur aplink mus: meilės tema sukasi knygose, muzikoje, filmuose, socialiniuose tinkluose ir kasdieniuose pašnekesiuose,  meilė (ar meilės troškimas) yra vienas iš pagrindinių žmogaus elgesį motyvuojančių stimulų, o meilės trūkumas neretam yra kančia. Kone kasdien naudojame posakius apie meilę – „Meilė akla“, „Nėra vaistų nuo meilės“, „Vien meile sotus ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Skaitant pastarosios savaitės spaudą (ir ypač KOMENTARUS), verda kraujas: moterys, apipiltos benzinu su tikslu padegti, moterys, kurios ištyčiotos kaip nepakankamai vertingos mylėti savo šalį, moterys, kurios negali kviesti dėl smurto policijos, nes NUSIPELNĖ smurto dėl savo „barakudiškumo“. Nenoriu vertinti pačių situacijų – ten, kur to reikia, lai niuansus aiškinasi teisėsauga – bet likau visiškai priblokšta ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Jaučiant, kad santykiai nesiklosto taip, kaip norėtųsi, pastebint, kad nuolat kartojasi panašūs, skaudinantys santykių scenarijai, besibaigiantys santykių griūtimi, pagavus save eilinį kartą svarstant „kodėl taip nutiko man?“, verta savęs paklausti: o kokie mano asmenybės aspektai gali prisidėti prie besikartojančių nesėkmių santykiuose? Savaime suprantama, santykiai susideda ne iš vieno žmogaus, o iš dviejų, tačiau neretai nutinka ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Kiekvieno žmogaus gyvenime pasitaiko žmonių, su kuriais sunku ir kurie moka priversti pasijausti menkesniu, nelygiaverčiu, „žemesnės kastos“ asmeniu. Liūdniausia, kai taip elgiasi antroji pusė – žmogus, kuris, regis, turėtų būti artimas, mylintis ir palaikantis. Kai santykiuose nėra lygiavertiškumo, kai santykiai yra pagrįsti kontroliavimu, perdėtu pavyduliavimu, gėdinimu, kaltinimais be priežasties ir manipuliacijomis, kai nežinoma, ko dar ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Su kuo jums asocijuojasi Kalėdos? Sniegu, šiltais vaikystės prisiminimais, laukimo nuotaikomis? O gal mandarinais ir niekaip neišauštančia diena? O gal su begaliniu skubėjimu, karštligišku ieškojimu, kur priparkuoti automobilį, grūdimusi per masę žmonių, neviltimi nerandant, ką padovanoti artimiesiems, pykčiu supratus, kad ir elektroninės parduotuvės – ne išeitis? Taip, galima teigti, kad Kalėdos yra ramybės, šilumos, jaukumo, ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Turbūt nesuklysiu sakydama, kad kiekvieno žmogaus gyvenime pasitaiko žmonių, su kuriais sunku. Yra tokių „talentų“, kurie moka įtraukti į bendravimą ir net artimą draugystę, tačiau tuo pačiu moka priversti pasijausti menkesniu, „žemesnės kastos“ atstovu. Kai draugystėje nėra lygiavertiškumo, kai draugystė „tampo nervus“, kai nežinoma, ko dar galima sulaukti iš draugo(-ės), kai baiminamasi ir jaučiamasi „antrarūšiu“, ... Skaityti daugiau